היי חברים, מה קורה? רציתי לדבר איתכם היום על נושא קריטי לכל מי שמנהל סטודיו או מועדון ספורט - שימור הלקוחות שלכם!* בטח גם אתם מכירים את התסריט הזה: השקעתם מלא מאמצים (וכסף) בשיווק כדי למשוך מתאמנים חדשים, הכל מבסוט בהתחלה, אבל תוך כמה חודשים חלקם מתחילים להיעלם מהרדאר. וזה ממש מבאס, נכון?
אז אם נמאס לכם לראות את הלקוחות שלכם מתנדפים, יש לי בשורות טובות בשבילכם. אני הולך לחלוק אתכם *5 דרכים יעילות וחכמות לשפר דרמטית את שימור המתאמנים בעסק שלכם*.
אז מה אתם אומרים, בא לכם לגלות את הסודות של מועדוני הספורט והסטודיו שמצליחים לשמור על הלקוחות שלהם לאורך זמן? יאללה, בואו נצלול פנימה!
*אז למה בעצם שימור לקוחות זה כזה עניין גדול בתחום שלנו?* תחשבו על זה לרגע - גיוס מתאמן חדש לרוב עולה הרבה יותר מאשר לשמור על מישהו קיים. ויש מחקרים שמראים ש*עלייה של רק 5% בשיעורי השימור יכולה להקפיץ את הרווחיות ב-25% עד 95%!* אז אם אתם רוצים לבנות עסק מצליח ויציב לטווח הארוך, אסור לכם להזניח את החבר'ה שכבר נמצאים אצלכם.
אבל בואו נהיה כנים, *לשמור על קשר ומעורבות של המון מתאמנים במקביל זאת לא משימה פשוטה.* בייחוד כשאתם עסוקים בניהול השוטף של העסק. והלקוחות שלכם? הם בינתיים נהיים אדישים, מתחילים לדלג על אימונים פה ושם, ולאט לאט מאבדים את ההתלהבות הראשונית שלהם. וכמה מבאס זה, אחרי שהשקעתם בהם כל כך הרבה!
אז מה עושים כדי לשבור את מעגל הנטישה הזה? איך מצליחים לשמר את הלהט של מתאמנים ולגרום להם להתמיד לאורך זמן? יש כמה אסטרטגיות מנצחות שאפשר ליישם, בואו נסתכל על *5 הדרכים האפקטיביות ביותר לשפר את שימור המתאמנים שלכם:*
*1. שמרו על קשר רציף ומועיל*
תארו לעצמכם שהייתם נרשמים לחוג חדש, ואז חודשיים לא הייתם שומעים מהמקום כלום. לא נעים, נכון? אז דאגו ליצור *תקשורת עקבית עם המתאמנים שלכם.* שתפו טיפים מועילים, הזמינו לאירועים, או סתם תגידו היי מדי פעם. ככה הם ירגישו חשובים ומוערכים. ורק דרך אגב, מערכות כמו Tazman מגיעות עם *עוזר AI מובנה שיכול לכתוב לכם תוכן שיווקי מנצח* בשבילם. סחטיין על החיסכון בזמן!
*2. תייצרו חוויה מדהימה*
73% מהצרכנים אומרים ש*חוויית הלקוח היא גורם מכריע בהחלטות הקנייה שלהם.* אז איך מייצרים חוויה מושלמת? קודם כל, *תאפשרו ללקוחות שלכם להירשם בקלות דרך אפליקציה או טופס מקוון.* אבל אל תעצרו שם - תדאגו לעדכן אותם בכל מה שקורה, בערוצים שהם הכי אוהבים.
קחו למשל את הווטסאפ - כולנו מכורים לאפליקציה הזאת, נכון? אז למה לא לנצל את זה? *שלחו עדכונים, תזכורות, טיפים שימושיים או סתם מסר מהלב ישירות לווטסאפ של המתאמנים שלכם.* עם מערכת חכמה, אפשר אפילו ליצור אוטומציות שיעשו את זה בשבילכם - בלי מאמץ!
וכמובן, אל תזניחו את יתר הערוצים. שלחו להם מיילים מעוצבים, עדכנו אותם ב-SMS, ואם יש לכם אפליקציה - דחפו להם *התראות רלוונטיות היישר למסך הבית.* ככה תיצרו תחושה שאתם תמיד שם בשבילם, מה שיגרום להם להרגיש מטופלים ומוערכים בכל רגע נתון.
*3. תתגמלו נאמנות*
אין כמו הרגשה של זכייה, נכון? אז למה לא לפנק את *המתאמנים שתמיד איתכם עם הטבות מפתיעות?* נניח 20% הנחה ליום הולדת או שדרוג חינמי של המנוי אחרי שנה. עם קצת יצירתיות ואוטומציה (כן, בדיוק בשביל זה יש מערכות ניהול טובות), אפשר לגרום ללקוחות להרגיש מיוחדים בלי לשגע את עצמכם.
*4. תתאימו להם את השירות בדיוק למידה*
אף אחד לא אוהב להרגיש כמו סתם עוד מספר. אז *נצלו את כל המידע שאספתם כדי להתאים את החוויה עבור כל לקוח.* למשל, אם יש לכם מתאמנת שכל פעם מגיעה עם אותה חברה - אולי כדאי להציע להן מנוי זוגי במחיר מיוחד? או אם ראיתם שמישהו צפה בסרטון האימון שפרסמתם 10 פעמים, אפשר לשלוח לו באופן אישי עוד טיפים בנושא. הדברים הקטנים האלה עושים את ההבדל.
*5. הפכו אותם לחלק מהמשפחה*
אנחנו יצורים חברתיים נכון? אז בואו *ניצור ללקוחות שלנו תחושה אמיתית של קהילה ושייכות.* עם מערכת כמו Tazman, זה פשוט וקל.
קודם כל, *אפשר להשתמש בכלי הסגמנטציה כדי לפלח את המתאמנים לפי העדפות וצרכים משותפים.* ככה תוכלו ליצור להם תוכן, הצעות והטבות בדיוק למידה. תארו לעצמכם שאתם שולחים באופן אוטומטי ללקוחות חדשים סדרת מיילים עם טיפים להתמדה, או מציעים לכל מי שאוהב ריצה את האתגר החודשי החדש. פתאום כולם מרגישים ממש מבינים אותם.
חוץ מזה, *המערכת מאפשרת לנהל בקלות אירועים קבוצתיים כמו סדנאות, הרצאות או אימונים מיוחדים.* ככה תוכלו ליצור הזדמנויות למפגש ולחיבור בין האנשים, גם מחוץ לשגרה הרגילה. והכי חשוב - *אל תשכחו לחגוג להם!* תנצלו את כלי האוטומציה כדי לשלוח ברכות ימי הולדת מרגשות, לציין ימי נישואין או כל הישג משמעותי אחר. ככה הם באמת ירגישו חלק מהמשפחה.
בסופו של דבר, המפתח הוא *להעניק ללקוחות שלכם תחושת קרבה ואכפתיות אישית בכל נקודת מגע איתכם.* עם העזרה של טכנולוגיה נכונה, אפשר לעשות את זה בקנה מידה רחב, מבלי להתפשר על האיכות. כי ברגע שהם מרגישים שאתם רואים ומכירים בערך שלהם - הם יהיו שלכם, בלב ובנשמה.
ולסיכום חברים, *לקוחות מרוצים הם הדלק של העסק.* אז תשקיעו בהם, כי ככה בונים מקום שאנשים פשוט לא רוצים לעזוב.
במחשבה שנייה, אולי בעצם זה לא רק על שימור. אולי מדובר פה בהזדמנות ליצור משהו גדול יותר – *קהילה של אנשים שחולקים את אותן אהבות, אותם ערכים ואותן שאיפות.* אנשים שדוחפים אחד את השני להצליח.
וזאת המתנה האמיתית שלנו ללקוחות, לא? מעבר לשירות מעולה ולחוויה מדהימה – *אנחנו נותנים להם תחושת שייכות. בית.* וזה מה שהופך אותם ממתאמנים למאמינים אמיתיים במותג שלנו.
אז יאללה חברים, הכוח עכשיו בידיים שלכם. צאו לשם, *תיצרו קשר אמיתי ותיתנו ללקוחות שלכם את החוויה שהם ראויים לה.* כי כל מה שאתם צריכים זה רק להתחיל – וכל לקוח נאמן שתרכשו, יהיה עוד צעד לעבר העתיד המדהים של העסק שלכם.
Made on
Tilda